Revoluce v public relations

Revoluce v public relations – plaťte jen tolik, kolik myslíte, že váš PR článek má skutečnou vypovídající hodnotu.

Napsat PR článek je věc jedna, publikovat PR článek je věc druhá. Každé české médium je 100% ochotno vystavit vaše PR sdělení s informací, že bez nich to nejde, nebo, že oni jsou ti kteří drží image úspěšných, ale ptáme se: je to za „adekvátní cenu“ a má taková služba opravdu správný přínos pro českého zadavatele?

Na portále http://www.klickuspechu.cz jsme se na to podívali z pohledu skutečného zadavatele PR.

Když si umíte přiznat jak kvalitní výrobek, nebo službu nabízíte a sami si nastavíte cenu, za kterou jste ochotni publikovat PR článek, máte vyhráno.

ANO, chápete to dobře, když vaše služba či zboží pro vás nemá žádnou hodnotu, tedy jak se říká nestojí za nic, a řeknete si, že do publikování PR článku investujete maximálně 1,- Kč, my vaše rozhodnutí akceptujeme a na období 365 dní klidně i za vaši 1,- Kč vystavíme. Je váš PR článek pro vás naopak hodnotný a obsahem přínosný? V tomto případě maximální cena tohoto zveřejnění nebude nikdy vyšší než 1.000,- Kč při zveřejnění na 365 dní. (Tento princip přece platí i při situaci, kdy si zaměstnavateli říkáte o nastavení mzdového výměru, nebo se podceňujete?)

Public relations revoluce

Obklopují nás produkty, služby a události které si zaslouží, aby média se jim věnovala. Proto jsme zastánci myšlenky, že když uveřejnění PR článku stojí u některých společností třeba 10 – 20 tisíc na týden, automaticky to neznamená, že je to ta nejlepší propagace, kterou si vaše aktivity zaslouží.

Zamyslete se nad investováním vašich ne vždy snadno vydělaných prostředků do propagace sebe samých. Levněji vždy neznamená neefektivněji.

Doba, kdy se peníze neefektivně investovaly a firmy bez rozmyslu dávaly peníze kam je napadlo, jsou už konečně pryč – dnes platí pravidlo:

Vše, co děláte, dělejte srozumem cz.